ブリティッシュ・エアウェイズ(British Airways)で顧客情報窃盗 38万件のカード情報流出

日本時間22日午前6時58分から9月6日5時45分の間にBAで予約した人が対象

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www.afpbb.com

これはマズいですね…。私も該当期間にBAでJAL国内線の予約をしていました。携帯アプリだけでなく,ウェブサイトでの予約も対象です。

いま,該当のクレジットカード履歴を見ましたが,幸いにまだ被害はありませんでした。カード会社に電話してストップしてもらう予定です。

ブリティッシュ・エアウェイズ(British Airways)公式サイトの告知

Customer data theft

We are investigating, as a matter of urgency, the theft of customer data from our website and our mobile app. The stolen data did not include travel or passport details. 

From 22:58 BST August 21 2018 until 21:45 BST September 5 2018 inclusive, the personal and financial details of customers making bookings on our website and app were compromised.

The breach has been resolved and our website is working normally. We have notified the police and relevant authorities.

We are deeply sorry for the disruption that this criminal activity has caused. We take the protection of our customers’ data very seriously.

 

What to do if you have been affected
If you believe you have been affected by this incident, then please contact your bank or credit card provider and follow their recommended advice. Please check back here for further updates, we will be updating this page.

Latest information| Data Theft | British Airways

冒頭の日本語記事でほぼカバーされていますが,最後の段落だけ補足します。「銀行またはクレジットカード会社に連絡して,アドバイスに従ってください」というレコメンドです。

いずれにしても,日本時間22日午前6時58分から9月6日5時45分の間にBAで予約したかどうか,改めてメールを確認してみてください。

ブリティッシュ・エアウェイズ(British Airways)マイルの使い方はこちら

www.k-taimiler.com

今回は残念な結果になってしまいましたが,JAL国内線を片道4,500マイルで発券できるブリティッシュ・エアウェイズ(British Airways)のマイル(Avios)は使い勝手いいですよ!詳しくは上記の記事をどうぞ。